Prowadząc własny biznes, należy zadbać o odpowiednie zaplecze informatyczne – tak, aby przedsiębiorstwo działało sprawnie i niezawodnie. W tym celu warto skorzystać z usług zewnętrznej firmy, świadczącej outsourcing IT. To nie tylko spora oszczędność kosztów, ale przede wszystkim rzetelne i kompleksowe wsparcie informatyczne.
Czym się kierować przy wyborze firmy, która świadczy outsourcing IT?
Przy wyborze odpowiedniej firmy, warto zwrócić uwagę na kilka czynników:
Doświadczenie
Doświadczenie specjalistów to kluczowy aspekt, na który należy zwrócić uwagę, wybierając podmiot, który będzie świadczył obsługę informatyczną. Warto sprawdzić, jak długo dana firma IT działa na rynku, dla kogo świadczy usługi, czy posiada kompetencje w branży, którą zamierzamy jej powierzyć, oraz jakie osiąga efekty. Sygnałem świadczącym o sporym doświadczeniu będzie nie tylko długi czas działania na rynku, ale również współpraca z dużymi przedsiębiorstwami. Warto stawiać na firmy, które posiadają zespół ekspertów, dzięki czemu zyskujemy większą pewność, że w razie wystąpienia problemów lub awarii zostaną one szybko usunięte. Dodatkowo warto także sprawdzić opinie w Internecie.
Oferowanie helpdesku
Profesjonalna firma dysponuje platformą helpdesk, za pośrednictwem której zgłaszane są problemy czy awarie. Wysłana informacja zostaje zarejestrowana, otrzymując przy tym indywidualny numer, i zostaje przekazana do realizacji. Chcąc, aby problem był rozwiązany szybko i rzetelnie, należy zadbać o odpowiednie zapisy w umowie. Tutaj kluczowy będzie czas reakcji na zgłoszenie, a także czas realizacji. Warto zatem rozróżnić te dwa pojęcia i zadbać, aby informatycy sprawnie rozwiązywali zaistniałe problemy – będzie to miało znaczący wpływ na płynną pracę całej firmy.
Support online i stacjonarny
Przy wyborze odpowiedniego partnera należy zwrócić uwagę na support nie tylko online, ale także stacjonarny. Zdecydowaną większość usterek czy problemów można rozwiązać zdalnie, jednak ich niewielka część może wymagać osobistego wsparcia. Profesjonalna firma powinna oferować podejmowanie działań na miejscu, dojeżdżając do klienta, w razie wystąpienia problemu, którego zdalne usunięcie jest niemożliwe. Partner musi zapewnić odpowiednie wsparcie techniczne oraz opiekę informatyczną. Ważne jest także indywidualne podejście do klienta – tak, aby w pełni dostosować się do jego potrzeb. Pozwoli to na usprawnienie pracy oraz szybkie wyeliminowanie błędów, problemów czy usterek. Wsparcie online zapewni sprawną reakcję w przypadku większości awarii.
Szybki czas reakcji
Specjaliści IT powinni działać sprawnie i szybko. Odnosi się to w szczególności do sytuacji, kiedy w danej firmie pojawia się awaria, uniemożliwiająca pracę części lub całości zespołu. W takim przypadku kluczowe jest natychmiastowe działanie, mające na celu jak najszybsze rozwiązanie problemu. Tutaj ważnym aspektem będą odpowiednie zapisy w umowie. Część spraw nie wymaga szybkiej interwencji i spokojnie można odczekać kilka godzin, jednak zdarzają się nieprzewidziane sytuacje, które będą wymagały natychmiastowej reakcji. Partner powinien zagwarantować niezbędne wsparcie najszybciej, jak to jest możliwe.
Dostępność wielu usług
Decydując się na współpracę z danym partnerem, warto zwrócić uwagę na dostępność świadczonych usług. Firma informatyczna to nie tylko wsparcie w problematycznych sytuacjach, ale także: tworzenie stron internetowych, projektowanie oraz wdrażanie oprogramowania czy aplikacji, hosting czy zarządzanie witryną. Dodatkowym aspektem będzie wdrażanie RODO, audyty IT, administracja i zarządzanie serwerami oraz tworzenie i nadzór nad bazami danych.
Rzetelność realizacji
Firma IT powinna cechować się rzetelnością realizacji powierzonych jej zadań. Sprawne działanie, rozwiązywanie problemów, czy szybkie usuwanie awarii, to priorytet. Niedopuszczalne będzie odkładanie w czasie realizacji zgłaszanych spraw czy usterek. Rzetelność to także pełne zaangażowanie we wszystkie zadania, które są zlecane przez klienta.
Wybierając odpowiednią firmę świadczącą usługi z zakresu IT, warto zwrócić uwagę na powyższe aspekty, które będą pomocne przy nawiązaniu współpracy. Na szczególną uwagę zasługuje fakt istnienia usług outsourcingu IT, które rozwiązują kompleksowo problemy natury informatycznej.