Zdalna naprawa komputera firmowego — czy to możliwe?

zdalna naprawa komputera firmowego
Spis treści

Nowoczesne rozwiązania technologiczne umożliwiają rozwiązywanie różnego rodzaj problemów związanych z prawidłowym funkcjonowaniem sprzętu komputerowego bez konieczności jego dostarczania do serwisu. Taka pomoc może okazać się niezwykle przydatna w wielu sytuacjach. Dowiedz się, na czym polega zdalna naprawa komputera oraz kiedy warto skorzystać z takiej usługi.

Na czym polega zdalna naprawa komputerów firmowych?

Dzięki podłączeniu komputera do Internetu możliwa jest jego zdalna obsługa bez konieczności oddawania go do serwisu czy skorzystania ze stacjonarnej wizyty specjalistów. Dzięki dedykowanemu oprogramowaniu, za pomocą którego serwisant może obsługiwać pulpit całkowicie zdalnie, jest on w stanie rozwiązać wiele różnych problemów, jakie mogą się pojawić podczas codziennej pracy. Specjalne aplikacje pozwalają na sterowanie myszką czy klawiaturą oraz wykonywanie wielu działań. Takie rozwiązanie wymaga udostępnienia dostępu do komputera, ale jednocześnie umożliwia szybkie usunięcie awarii.

Korzystanie ze zdalnej naprawy komputerów to rozwiązanie, które sprawdzi się przede wszystkim w przypadku osób, które nie znają się na takim sprzęcie lub nie mają na to czasu. Większość awarii stanowi ogromny problem w ciągłości pracy i uniemożliwia wykonywanie codziennych zadań. Korzystanie ze zdalnego serwisu sprawia, że ich usunięcie może odbyć się bardzo szybko.

Zalety zdalnej naprawy komputerów

Główną zaletą korzystania z takiego rozwiązania jest oszczędność czasu. Po wystąpieniu awarii nie trzeba czekać na przyjazd serwisanta lub samodzielnie dostarczać sprzętu. Taka tradycyjna naprawa może trwać nawet kilka dni ze względu na kolejki oczekujących. Zdecydowanie się na zdalną obsługę serwisową sprawia, że większość problemów z komputerami firmowymi można rozwiązać natychmiast.

Inną korzyścią jest także oszczędność pieniędzy. Nie trzeba ponosić dużych kosztów związanych z dostarczeniem sprzętu do serwisu oraz przeprowadzeniem diagnostyki. Wszystko to sprawia, że outsourcing IT cieszy się tak dużą popularnością i coraz więcej firm się na niego decyduje.

zdalna naprawa komputera firmowego

Mimo wielu zalet trzeba pamiętać także o kilku wadach takiego rozwiązania. Przede wszystkim każdy sprzęt w firmie, który ma zostać w przyszłości zdiagnozowany i naprawiony zdalnie, musi być wyposażony w specjalne oprogramowanie. Bez niego nie ma możliwości zdalnego sterowania sprzętem. Może także okazać się, że mimo ingerencji specjalisty nie uda się naprawić sprzętu. Brak możliwości fizycznego dotknięcia i sprawdzenia urządzenia sprawia, że usunięcie niektórych problemów może być niemożliwe.

Kiedy warto skorzystać ze zdalnego serwisu komputerowego?

Usługa zdalnej naprawy sprzętu komputerowego jest wskazana wtedy, gdy awaria dotyczy oprogramowania lub problemów z funkcjonowaniem różnego rodzaju aplikacji itp. Jeśli uszkodzeniu uległ sam komputer i konieczna jest fizyczna ingerencja, to niezbędne jest wezwanie fachowca lub dostarczenie sprzętu do serwisu.

Taka zdalna pomoc może być nieoceniona, gdy np. zachodzi konieczność przeprowadzenia konfiguracji lub aktualizacji, z którą nie może poradzić sobie sam pracownik. Zdalny serwis komputerowy przyda się także, gdy trzeba:

  • zainstalować lub usunąć program,
  • rozwiązać problem związany z występowaniem błędów systemowych,
  • wykonać aktualizację programów,
  • zainstalować antywirusa,
  • skonfigurować pocztę elektroniczną.

Jest to tylko kilka przykładów najczęściej występujących sytuacji, w których pomoc zdalna może być nieoceniona. Bardzo często samodzielne usunięcie błędów systemowych czy też konfiguracja różnego rodzaju urządzeń przerasta możliwości pracowników. Najlepiej, aby zajął się tym doświadczony serwisant, który zrobi to w odpowiedni i bezpieczny sposób.

Profesjonalna obsługa serwisowa ma ogromne znaczenie także ze względu na bezpieczeństwo przechowywanych na komputerach danych. Ze względu na to, że serwisant musi otrzymać dostęp do sprzętu, a tym samym do zawartych na nim informacji, należy wybrać zaufaną firmę, która cieszy się dobrymi opiniami oraz renomą na rynku. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że w razie problemów z prawidłowym funkcjonowaniem sprzętu zajmie się nim zaufana osoba, która przeprowadzi naprawę szybko i w pełni profesjonalnie. Takie zdalne usługi dają ogromną wygodę oraz gwarantują oszczędności. W INNEX oferujemy profesjonalne wsparcie informatyczne we Wrocławiu – zapraszamy do kontaktu.

Podziel się artykułem!
Te artykuły mogą Ci się spodobać