Support online: jak działają programy do zdalnej obsługi pulpitu?

obsługa zdalnego pulpitu
Spis treści

Programy do zdalnej obsługi pulpitu mają za zadanie umożliwić połączenie z komputerem bądź urządzeniem mobilnym na odległość. Takie rozwiązanie jest powszechnie stosowane przez specjalistów. Nic w tym dziwnego, ponieważ mają oni możliwość zdalnego połączenia z wybranym urządzeniem w dowolnym miejscu. Wymagane jest jedynie połączenie z Internetem. Programy do obsługi zdalnej umożliwiają wsparcie techniczne niemal natychmiast po zgłoszeniu zaistniałego problemu.

Dwa najpopularniejsze programy do zdalnej obsługi urządzeń – AnyDesk oraz TeamViewer

Zdalna pomoc informatyczna jest niezwykle ważnym aspektem, dzięki któremu dana firma może działać sprawnie. Szybkie wsparcie specjalistów będzie kluczowe w przypadku wystąpienia nieoczekiwanych problemów czy usterek. Za pomocą konkretnych programów specjaliści są w stanie połączyć się z pulpitem osoby, u której występują nieprawidłowości techniczne lub problem w działaniu systemu czy aplikacji. W tym celu wykorzystywane są programy do obsługi zdalnej.

obsługa zdalnego pulpitu

AnyDesk

Pierwszym z takich programów jest AnyDesk, który umożliwia zdalne połączenie zarówno z komputerami, jak i urządzeniami mobilnymi. Program ten można pobrać za darmo ze strony producenta, jednak tylko do użytku prywatnego. Korzystanie z aplikacji w celach biznesowych wymaga profesjonalnej licencji. Program ten umożliwia połączenie się z innym urządzeniem w dowolnym miejscu. Wymagany jest jedynie dostęp do Internetu.

Chcąc rozpocząć korzystanie z AnyDesk, wystarczy pobrać specjalną aplikację. Każde urządzenie otrzymuje swój unikatowy numer identyfikacyjny. Układ programu jest czytelny, a przejrzyste menu sprawia, że obsługa jest niezwykle prosta.

W sytuacji, kiedy klient zgłasza nieprawidłowości, specjalista IT może natychmiast połączyć się zdalnie z jego pulpitem i rozwiązać problem. W tym celu konieczne jest uzyskanie numeru identyfikacyjnego właściciela komputera. Otrzymany numer należy wprowadzić w polu „zdalne urządzenie” i nawiązać połączenie. Klient otrzyma powiadomienie o próbie nawiązania kontaktu, którą musi zaakceptować. Po wyrażeniu zgody informatyk otrzymuje możliwość kontroli nad komputerem. W tym momencie rozpoczyna swoją pracę.

Dzięki tej aplikacji informatyk ma pełny dostęp do urządzenia i może swobodnie nim operować. Dodatkowo AnyDesk umożliwia przesyłanie plików, a specjalista IT za pomocą czatu jest w stałym kontakcie z klientem.

TeamViewer

Drugim programem, który cieszy się równie dużą popularnością, jest TeamViewer. Działa podobnie jak AnyDesk. Obsługuje on komputery oraz smartfony. Chcąc z niego skorzystać, należy pobrać aplikację na swoje urządzenie. Po jej uruchomieniu zostanie przypisany indywidualny numer i hasło. Zdalne połączenie będzie możliwe tylko w sytuacji, kiedy TeamViewer jest uruchomiony na obu komputerach (klienta i informatyka). W sytuacji, kiedy występuje nieprawidłowość, jest ona zgłaszana do specjalisty. Ten z kolei prosi o dostęp do aplikacji. Właściciel komputera podaje swój numer ID oraz hasło. W ten sposób informatyk uzyskuje niezbędne dane, które umożliwią zdalne połączenie. Po ich wpisaniu następuje nawiązanie połączenia i specjalista może swobodnie operować konkretnym urządzeniem. TeamViewer umożliwia połączenia głosowe lub wideo poprzez czat, ponadto posiada przydatną funkcję, a mianowicie „pozostaw notatkę”. Tutaj w przypadku nieobecności właściciela urządzenia, informatyk może zapisać ważne dane. Dodatkowo aplikacja ta umożliwia zdalne drukowanie, wykonywanie zrzutów ekranu czy przesyłanie plików.

Jakie są zalety programów do zdalnej obsługi pulpitu?

Programy, które umożliwiają połączenie zdalne, są narzędziem chętnie wykorzystywanym przez informatyków. Nic w tym dziwnego, ponieważ posiadają one wiele zalet, do których można zaliczyć:

  • szybkie połączenia;
  • uwierzytelnienie dwuskładnikowe oraz szyfrowanie, które gwarantują bezpieczeństwo;
  • pomoc zdalna, która następuje niemal natychmiast po zgłoszeniu problemu;
  • szybka reakcja na występujące nieprawidłowości;
  • wsparcie informatyczne w przypadku nie tylko komputerów, ale także smartfonów;
  • kontrola nad systemem;
  • elastyczne udostępnianie plików;
  • przejrzysty interfejs;
  • nieograniczona komunikacja;
  • kompatybilność z innymi platformami;
  • oszczędność kosztów i minimalizacja czasu związana z potrzebą dotarcia do klienta.

Zarówno Anydesk, jak i TeamViewer są niezwykle przydatnymi narzędziami, wspierającymi pracę informatyków, którzy świadczą usługi informatyczne we Wrocławiu i okolicach. Programy oferują zaawansowane opcje zdalnej kontroli nad urządzeniem. Dodatkowo są proste w obsłudze i działają na najpopularniejszych systemach. Co więcej, połączenia są szyfrowane, dzięki czemu są w pełni bezpieczne. Zdalny dostęp może być wykorzystywany nie tylko w przypadku wsparcia, ale także w celach szkoleniowych.

Podziel się artykułem!
Te artykuły mogą Ci się spodobać