Kradzieże w sklepach to niestety częste sytuacje, które zdarzają się zarówno w małych butikach, jak i w galeriach handlowych. W jaki sposób sprzedawcy mogą zabezpieczyć towar przed kradzieżą?
W jaki sposób zabezpieczyć towar w sklepach i na stoiskach?
W celu zabezpieczenia towaru przed kradzieżą, właściciele sklepów i stoisk sięgają przede wszystkim po takie metody, jak odpowiednie ustawienie produktów oraz montaż luster i bramek antykradzieżowych.
Odpowiednie ustawienie towaru
Wszystkie droższe, a równocześnie niewielkie i łatwe do schowania produkty powinny zostać ustawione naprzeciwko kasy. Towar szczególnie wartościowy najlepiej wyeksponować za ladą, gdzie pozostaje pod stałą obserwacją sprzedawcy.
Lustra
Lustra pozwalają powiększyć obszar znajdujący się pod nadzorem sprzedawców w sklepie lub na stoisku. Dzięki nim możliwe jest wyeliminowanie martwych stref, w których klienci są niewidoczni dla personelu.
Bramki antykradzieżowe
Sposobem na radzenie sobie z kradzieżami w sklepach są również bramki antykradzieżowe. Sprawdzają się one przede wszystkim w lokalach o dużej powierzchni. Stanowią skuteczne zabezpieczenie na wiele lat, lecz ich montaż wiąże się z dużymi kosztami.
Właściciele sklepów i stoisk mogą ponadto zdecydować się na zatrudnienie firmy ochroniarskiej. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed kradzieżą stanowi jednak instalacja monitoringu wizyjnego.
Monitoring wizyjny – najlepszy sposób na zabezpieczenie się przed kradzieżą
Monitoring wizyjny to system opierający się na kamerach połączonych ze stanowiskiem komputerowym lub specjalistycznym rejestratorem cyfrowym. Stanowi najlepszy sposób na zabezpieczenie mienia przed kradzieżą, dlatego często instalowany jest w sklepach i na stoiskach handlowych. Dzięki monitoringowi wizyjnemu możliwe są:
- uzyskanie bieżącego podglądu obrazu z zainstalowanych kamer,
- zapis zdarzeń w pomieszczeniach lub na zewnątrz do celów archiwalnych z możliwością odtworzenia,
- rejestracja osób wchodzących na teren sklepu lub stoiska,
- monitorowanie ruchu klientów w sklepach.
Właściwie zamontowany system monitoringu wizyjnego powinien eliminować martwe pola w celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Użytkownik może zdecydować się na instalację kamer rejestrujących obraz w trybie ciągłym lub takich, które działają na czujnik ruchu. Ma on również do wyboru dodatkowe funkcje, takie jak możliwość rejestracji dźwięku i sterowanie kamerami obrotowymi. Poza bieżącym podglądem rejestrowanego obrazu, system monitoringu wizyjnego posiada także funkcję sprzężenia czujników z systemem centrali alarmowej. W razie wystąpienia sytuacji alarmowej zostanie ona niezwłocznie poinformowana o zdarzeniu.
Zalety monitoringu wizyjnego
Zainstalowanie monitoringu wizyjnego w sklepie lub na stoisku ma wiele zalet. Pozwala zapewnić bezpieczeństwo zarówno mienia, jak i pracowników, przyczynia się do dużych oszczędności, a zarejestrowany obraz może pełnić rolę materiału dowodowego w ewentualnej sprawie sądowej.
Bezpieczeństwo mienia i pracowników
Monitoring wizyjny umożliwia podgląd obrazu w czasie rzeczywistym. Dzięki temu właściciel sklepu lub stoiska może go obserwować w dowolnej chwili, bez względu na to, gdzie się w danym momencie znajduje. Nowoczesne systemy monitoringu wizyjnego pozwalają na zdalny podgląd kamer przy pomocy komputera, a także urządzeń mobilnych – smartfona lub tabletu. Zapewnia to bezpieczeństwo zarówno mienia, jak i pracowników sklepu lub stoiska.
Oszczędność
Instalacja monitoringu wizyjnego w znacznym stopniu ogranicza konieczność korzystania z ochrony fizycznej. Dzięki kamerom umożliwiającym zdalny podgląd firma ochroniarska rzadziej musi dojeżdżać do chronionego obiektu – patrole interwencyjne wysyłane są wyłącznie w momencie, gdy pojawi się zagrożenie lub podejrzenie popełnienia przestępstwa. Prowadzi to do redukcji kosztów i przynosi właścicielom sklepów i stoisk znaczne oszczędności w skali roku.
Materiał dowodowy
Monitoring wizyjny pozwala na identyfikację osób i pojazdów, które pojawiają się na terenie sklepu lub stoiska. W wypadku włamania bądź kradzieży zarejestrowany przez kamery obraz może pomóc w rozpoznaniu sprawcy. Pełni również funkcję materiału dowodowego w sytuacji, gdy sprawa trafi do sądu.
Dodatkową zaletą instalacji monitoringu wizyjnego w sklepie lub na stoisku jest zwiększenie efektywności pracy zatrudnianego personelu. Kamery sprzyjają eliminacji niepożądanych zachowań i motywują pracowników do bardziej sumiennego wykonywania obowiązków zawodowych.